Performanta grafica a lui HTC Diamond/Touch Pro

3199 vizualizări
Editat 08 decembrie 2008, 16:50:54 Scris de DSF la 03 decembrie 2008, 04:20:01
/data/files/oldpubfiles/news/htc_qualcomm.jpg

Din pacate, ultimele PocketPC-uri de la HTC cu chipset QUALCOMM MSM7201A au performanta grafica extrem de slaba comparativ cu alte device-uri. Click pentru mai multe detali.      

Mai exact redarea video cat si jocurile sunt afectate de acest lucru dar nu se limiteaza doar aici, ganditi-va ca mai sunt si unele aplicatii care se folosesc de partea grafica (exemplu: softurile de navigatie)

Tin sa mentionez ca aceasta problema o au si PocketPC-urile anterioare, care au tot procesor Qualcomm, culmea. Vedeti articolul [local=../news/Performantele-noilor-HTC-cu-procesor-Qualcomm---dezamagire-125.html]Performantele noilor HTC cu procesor Qualcomm - dezamagire[/local].

Hai sa trecem direct la comparatiii.

Performanta grafica in jocuri

1) Quake 3 Arena - accelerare hardware prin OpenGL ES.
Nokia N82 - Symbian S60 QVGA
TI OMAP 2420 @ 330 MHz, chipset lansat in 2005
Procesor grafic: PowerVR MBX

Dell Axim x51v - WM VGA
Intel XScale PXA270 @ 624 MHz, chipset lansat in 2004
Procesor grafic: Intel 2700G5 Multimedia Accelerator

HTC Touch Pro/Diamond - WM VGA
Qualcomm MSM7201A @ 528 MHz, chipset lansat in 2008
Procesor grafic: embeded ATI Imageon

2) Emulator SEGA (Picodrive) - Sonic 3.
HTC Tornado (SPV C600)
TI OMAP 850 @ 200 MHz, overclockat la 252Mhz, chipset lansat in 2005

HTC Touch Pro/Diamond
Qualcomm MSM7201A @ 528 MHz, chipset lansat in 2008

3) Alte jocuri
Alte jocuri pe care le puteti testa chiar dvs:
- Rats!!
- Ubulis TSE
- Spore
- DragonBall
- Prince of Persia HD
- Assasin Creed HD
- etc.

Aceste jocuri trebuie sa ruleze fluid pe TouchPro/Diamond, dar din pacate nu e cazul.

Redarea video
branko.savic de pe xda-developers a testat un video pe multiple PocketPC-uri folosind CorePlayer 1.2.5. A folosit setarile optime pentru fiecare device. Iata rezultatele:
  • Samsung Omnia (Raw framebuffer): 442.74%
  • HTC Universal (Direct Draw): 165.28%
  • HTC Touch Pro (QTv display): 152.44%
Personal am testat alt video si am obtinut urmatoarele rezultate:
  • HTC Tornado overclockat (262Mhz) performanta maxima: 174.22%
  • Touch Pro (528Mhz) performanta maxima : 172,67%
Dupa cum vedeti in aceste clipuri video, HTC Touch Pro si HTC Diamond se situeaza sub in toate testele, sunt intrecute chiar si de un device ce are la baza un procesor OMAP 850 produs in anul 2005. Mie personal nu mi se pare normal asa ceva. O tehnologie din anul 2008 sa fie asa de tare sub una din anul 2004/2005..

De asemenea, in modul landscape veti observa o problema enervanta de redraw (Sync to VBlank). Se poate remarca atunci cand faceti scroll cu Opera, la afisarea unui meniu si nu numai.
Priviti niste clipuri video pentru a vedea exact la ce ma refer:
Tin sa va anunt ca Samsung Omnia nu este afectat de aceasta problema.

Se pare ca HTC nu au lucrat prea mult la driverele video (din nou).. sau hardware-ul oferit de Qualcomm se comporta jalnic in taskurile video? Oare cand va veni o solutie pentru aceasta?


HTC Tornado (180Mhz) vs HTC Touch Pro (528Mhz)
Nu prea e corecta comparatia din moment ce versiunea VGA ruleaza fluid pe Touch Pro.. Dar am lasat videoul. In video versiunea QVGA a jocului DragonBall pe ambele deviceuri.


Va astept cu pareri si pe topicul deschis pe aceasi tema: Performanta grafica a lui HTC Touch Pro/Diamond.

Pentru mai multe informatii va invit sa vizitati xda-developers (lb. engleza).
S-ar putea sa te intereseze
0
397 vizualizări
0
188 vizualizări
HTC Desire 816 si Desire 610, culoare si performanta la pret mediu
25 februarie 2014, 09:39:37 ⋅ știre scrisă de RazvanN
2
579 vizualizări
HTC anunta Touch HD
10 septembrie 2008, 19:07:07 ⋅ știre scrisă de Cint
Comentarii articol 5
11 ianuarie 2009, 23:16:15
memtronic
Eu nu spun ca la ora actuala e totul ok. Tocmai am scris ca driverele nu sunt optimizate absolut deloc. Sunt in faza incipienta. Si X1i are procesor dedicat pt grafica de la ATI cu 128MB ram, deci... Si se vede in panelul de media player, unde grafica nu arata a WM.
Ca in rest mege ca porcul, nu e vina lui, ci a celor care scriu sisteme de operare / aplicatii.

Am prins vremea cand aveam placa Voodoo, dar ce folos daca doar cateva jocuri stiau de ea. Acum orice creator de jocuri stie sa le faca OpenGL/DirectDraw.

Cat despre resize, eu zic ca nu-i la fel. Una e sa faci interpolare la marire si alta e sa faci o medie la micsorare. Intotdeauna un upsize va dura mai mult decat un downsize, asa ca.... nu tin argumentele.

Parerea mea: sunt doar la inceput cu grafica, si WM e un sistem mult depasit de cerintele actuale multimedia.
21 decembrie 2008, 15:12:31 • actualizat 21 decembrie 2008, 15:19:49
DSF
autor articol
memtronic, poti face comparatie atunci cu Dell Axim x51v (un antic), are tot VGA ca si Touch Pro (in cazul meu, eu pe asta am facut testele). Iar la capitolul performanta grafica Dell Axim e cu muuuult peste.
Ce jocuri care se folosesc de accelerare hardware (OpenGL) ai incercat tu? Eu am incercat Call of Duty 2, Cube 2005, THPS2, Quake III.. toate in afara de primul (care nu are cine stie ce grafica) merg sacadat rau.

Video-ul daca ruleaza pe BestFit, trebuie sa te gandesti ca un film de rezolutia X va trebui sa-l comprime pe display-ul de rezolutia Y, astfel incat sa fie afisat frame-ul in intregine. Oare asta nu consuma resurse (un clip la rezolutia VGA pe un display QVGA)? Deci mi se pare oarecum echilibrat.

Oricum, fie ca testele astea nu sunt bune, produsele Qualcomm chiar sufera de performanta grafica.

Sa nu mai zic de jocuri emulate.. eu sincer ma asteptam sa mearga superb. Ce naiba, se misca mai bine pe un HTC Tornado cu OMAP TI 850 .. (PicoDrive - emulator SEGA).

Daca ai timp, te-as ruga sa incerci unul din jocurile Rats!!, Ubulis TSE, Prince of Persia HD.

Si daca se poate sa testezi ce scrie in topicul Windows Mobile Video Benchmark (Best Fit) (Qtv si DirectDraw ma intereseaza in special). Pana la urma vrem sa aflam pe care device ne putem uita la clipul respectiv fara sa agate frame-uri. Pana acum nici un device cu procesor Qualcomm nu a fost capabil.

Multumesc!
21 decembrie 2008, 11:14:07
memtronic
Poate ca nu au optimizat driverele, dar comparatiile facute eici nu-si au sensul. Nu poti compara un benchmark pe 400x240 cu unul pe 800x480 sau 640x480. Omnia atata poate:400x240 si e normal sa aiba performanta mai buna la redare, ca nu are tot atatea calcule de facut ca in cazul unei rezolutii mult superioare. Cat despre celelalte la 320x240 nu mai vorbim.
Nu strica putina documentare inainte de a face afirmatii. Eu am X1i(facut tot de HTC, bazat tot pe Qualcomm) si pot sa zic ca driverele nu-s optimizate. Diferenta se vede in aplicatiile unde este folosita accelerarea 3D, unde grafica e de-a dreptul "stunning". :)
07 decembrie 2008, 21:22:29
DSF
autor articol
Da, stiu. Vroiam sa fac o comparatie cu Omnia (adica sa se vada ca ce ofera concurenta in materie de PPC WM e mai bun decat combinatia HTC+Qualcomm)..

Vom vedea ce se va mai intampla in timp. Ar fi chiar tampiti astia de la HTC sa nu incerce sa rezolve ceva, mai ales ca e a doua oara cand dezamagesc.
07 decembrie 2008, 16:06:14
EMM
Omnia nu are qualcomm are Marvell PXA312!
Htc a mai facut figura asta si cu tytn2,in plus e problema clientilor care au dat o caruta de bani pe ele sa ia atitudine.
Știrea a fost scrisă în .
Hei! Pentru a putea interacționa cu comunitatea Mobilewave trebuie să ai un cont (care e gratuit) și să fii autentificat.
fortnite map
mowned logo
Aprecieri
Nu a apreciat nimeni acest articol :(
6
De la acelasi autor
Dacă vă place acest articol trimiteți mai departe!
  • Arăta mai bine înainte.. 28% ⋅ 39
  • E frumos dar nu prea 23% ⋅ 32
  • Laser frate! 48% ⋅ 66
Au votat 137 utilizatori
^
Mobilewave.ro logo
MobileWave.ro 2005-2014
© MW v1.0a PhoeniX
0.023⋅5⋅6
Portalul tău de telefoane mobile!